Wednesday, September 2, 2015

2015 09 02 Descriere traseu Trans Carpati Meridionali

Ziua 1: Azuga - Plaiul Foii : 53km
Din extremitatea nordica a peronului garii din Azuga se pleaca pe marcaj pe Valea Grecului. Marcajul este bun si refacut dar trebuie avut grija ca imediat ce se intra pe vale coteste la dreapta pe un drum forestier care ne scoate de pe vale si urca pe cresta din dreapta. Se ajunge la Cabana vanatorilor de munte din saua La Cleste, care se ocoleste pe stanga. Din sa, directia Diham, apoi Pichetul Rosu, Prepeleac, Bucsoiul, Omu, Drumul de Granita, Refugiul de sub Vf. Batrana, Poiana Gutanu, Moeciu de Sus (pe creasta), Fundatica (pe traseul de coborare de la bucla 2 Ecomaraton), se ocoleste scoala din Fundatica pe dreapta si se iese in drumul asfaltat pe care se merge cam 500m, imediat dupa o pensiune la stanga direct catre drumul ne-asfaltat catre Sirnea, Sirnea – centru, Curmatura Groapelor, poiana Grind, refugiul Grind, Vf La Om, Lanturi, Spirlea, Plaiul Foii. Nu sunt probleme de orientare sau marcaj lipsa. 

Ziua 2 Plaiul Foii – Balea : 56km
Plaiul Foii – Rudarita, Saua Tamasului (putina atentie cand se ajunge in creasta, drumul continua drept inainte prin defrisare si nu exact pe creasta), mai apoi poteca se pierde de cateva ori printre braduti, si fara mare problema se iese in gol sub varful Comisul. De aici traseul de creasta al Fagarasului nu pune nici o problema, fiind bine marcat si batut. 

Ziua 3: Balea – Caineni (Raul Vadului) 40km
In continuare treseul de creasta: Laita, Caltun, Strunga Doamnelor, Negoiu, Custura Saratii, Scara, Avrig, si se continua pana in saua Apa Cumpanita unde se face stanga pe un drum ne-asfaltat (apare marcaj triunghi albastru, refacut). Drumul te conduce pe o creasta si continua cam 3km pana cand intr-o poiana sub o stanca apare in dreapta un vechi drum de TAF care ne scoate direct in Valea Satului (Caineni). Continuam drumul pe vale pana in Caineni (cam 10km), trecem podul, urmam trotuarul pe partea stanga a drumului national si la prima trecere de pietoni schimbam drumul pe partea dreapta. Aici gasim un drum ne-asfaltat, il urmam, trecem podul de cale ferata si imediat iesim la dreapta pe malul Oltului unde gasim alt drum lat ce ne scoate intr-un km la Motelul Raul Vadului (redenumit Chisinau). (posibilitate doar de cazare, masa mai bine la Balta Verde 500m mai jos). 

Ziua 4: Caineni (Raul Vadului) – Obarsia Lotrului 68km
Traseul marcat pleaca pe un drum de caruta de-a lungul unui gard. Este bine marcat. Face multe serpentine, apoi intra intr-un drum forestier mai lat. Apare in continuare marcaj. Trebuie atentie ca sa nu ne fure drumurile care pleaca de-a coasta in stanga si sa ramanem tot pe creasta (Coasta Cainenilor). Drumul trece printr-o poiana, creasta se domoleste (sa) apoi urca pana intr-o mare defrisare. Marcaj in continuare bun. Curba de nivel, stana veche, serpentine si se iese sus pe dreapta crestei. Drumul ne conduce pana inainte de Vf. Sterpu, cand o coteste pe piciorul Sterpu spre sud. Noi urcam direct pe linia crestei si prindem franturi de poteca slaba si uneori marcaje pe jumatate sterse. Linia crestei se continua foarte clar pana pe Vf. Voinesita. Aici coteste la stanga (S-V) si intra in padure. Marcaj din nou bun. Poteca de creasta prin padure, poiana, se intra pe un drum de curba de nivel, din nou marcaj bun. Se iese intr-o poiana in care se abandoneaza drumul si se prinde poteca ce urca spre vf. Negovanul Mare. Apare marcaj. La inceput prin padure, apoi prin gol. Poteca vizibila cu marcaje pe alocuri continua pe creasta destul de evident. Urca toate varfurile, dar ocoleste Vf. Steflesti unde se si orienteaza mai mult spre sud-vest. Primul varf dupa Steflesti este Cristesti, unde apare deja o urma vaga de drum. Noi am gasit urme proaspete de 4x4. Drumul continua pana in pasul Tartarau trecand peste varfuri domoale. Nu mai apare marcaj, dar nu este greu de urmarit creasta cu o harta in mana. Nu am gasit coborarea direct catre Obarsia Lotrului (banda rosie) (ciobanii spuneau ca nu este prea simplu, marcajul nu mai se vede, plus ca era deja noapte). Din Pasul Tartarau am coborat pe sosea pana in Obarsia Lotrului.

Ziua 6: Obarsia Lotrului – Lainici 42km
Pe Transalpina catre Ranca – se iese pe drum neasfaltat inainte de un pod - Lacul Calcescu (cruce rosie – bine marcat), iesit in creasta urmand poteca marcata cu triunghi rosu pe stanga lacului. Se ajunge in marcajul (foarte bun) banda rosie care se continua spre vest pana pe Vf. Parangul Mare. Apare indicator cu directia Lainici (punct rosu) ce coboara pana pe Vf. Tapul de unde dispare. Noi am avut parte de vizibilitate buna asa ca am continuat peste Vf. Grivelor, apoi direct in jos catre o stana aflata la liziera cu padurea. Se trece prin stana si se continua pe drumul de 4x4 in padure unde reapare marcaj vechi. Drumul iese in alta poiana si continua apoi pe o curba de nivel printr-o padure de brad. Iese din padure in alta poiana si urca catre Vf. Recii pe care-l ocoleste pe dreapta. Atentie! Drumul catre Lainici continua spre dreapta si nu asa cum scrie gresit pe indicator. (Lainici prin Valea Chitului). Continuind la dreapta apare un al doilea indicator (de data asta este bine), drum pe curba de nivel descendenta, ajunge la o stana. Se urca nitel catre creasta din stanga stanii (vest), vizand o stanca mare pe care se afla un punct rosu si o sageata. La intrarea in padure, marcajul se pierde si trebuie urmate potecile facute de oi cumva tot inainte avand creasta in dreapta. La cca 200-300m apare o poienita cu un indicator, pe care daca-l urmam prindem o poteca ce coboara in Valea Chitului. Pe alocuri apare marcaj triunghi rosu. Valea este salbatica si plina de vegetatie, inaintarea se face cu greu. Se iese pe malul Jiului opus fata de Manastirea Lainici. Pentru traversat se continua drumul cam 1km pana la un pod vechi din beton. 

Ziua 7: Lainici – Complex Cheile Butii 46km
Se urmeaza directia Schitul Locurele pe drum neasfaltat, marcaj punct rosu si albastru. Se prind cateva scurtaturi prin padure. La Schit punctul rosu nu mai apare. Se urmeaza punctul albastru care conduce la inceput pe un drum, apoi o poteca minuscula urca pe o vale plina de vegetatie (urzici la greu) pana intr-o creasta secundara. Marcajul se duce catre dreapta (est), noi am continuat stanga (vest) pana am iesit in creasta principala pe care am continuat-o spre dreapta (nord) pana la iesirea in golul alpin. Nu apare nici un fel de marcaj. In gol din dreptul unei vechi stane se intra pe un drum de 4x4 pe care-l urmam pana sub Vf. Straja. Drumul continua evident pe curba de nivel, ocolind varful pe stanga. Din pacate drumul coboara mult si intra in padure, asa ca trebuie sa-l parasim si sa cautam poteca de curba de nivel. Este abia perceptibila, apar si cateva marcaje, dar in scurt timp tufele de afine si ienupar ne obliga sa urcam catre creasta peste niste bolovani. In creasta regasim o urma de poteca si marcaj. Poteca merge pe curba de nivel pana intr-o sa, urca Vf. Lui Frata si coboara in alta sa sub Vf. Coarnele pe care-l lasa in dreapta. Poteca se orienteaza apoi catre Vf. Muncel fara a urca pe acesta il ocoleste pe dreapta. Aici intra in padure, unde reapare marcajul. Se urmeaza creasta printr-o zona de defrisare. Trecem o sa impadurita si urca pana in alta poiana. Vf. din fata se ocoleste pe dreapta (izvor) apoi urca spre Vf. Sigleu Mic (cruce mare pe vf). Poteca continua pe creasta spre vest, catre Vf. Sigleu Mare pe care-l ocolseste pe curba de nivel catre stanga pana in zona unor stane vechi parasite. De aici apare un drum de 4x4 care ne scoate in Campul lui Neag exact la barajul de la Valea de Pesti. (se pot taia curbele printr-o succesiune de poieni). Pana la Complexul Cheile Butii se continua pe drumul asfaltat (+800m fara asfalt). 

Ziua 8: Complex Cheile Butii – Saua Prislop 69km
Imediat dupa complex se face la dreapta prin padure. Se iese dupa niste serpentine scurte in drumul neasfaltat care ne duce fara probleme la Cabana Buta. Se continua pana in Saua Plaiul Mic. Aici se orienteaza la stanga si se urmeaza poteca prin jnepenis pe marcaj banda rosie. Se intra in Godeanu. Marcajul este excelent, nu sunt probleme deloc. Noi am gasit si izvoare. Pana imediat dupa Vf. Godeanu unde se coboara spre Cerna Sat, marcajul si poteca sunt foarte bune. Imediat dupa, la urcarea catre Vf Olanelor dispare mai intai marcajul apoi si poteca. In continuare pana sub Vf. Arjana este o lupta continua sa gasesti o poteca printre tufe de iarba, de afine si bolovani, cautand sa nu te abati de la linia crestei. Nu am vazut nici un marcaj. Totusi urmarea crestei nu este foarte dificila pe vreme buna.

Ziua 9: Saua Prislop – Motel Dumbrava 12km
Intr-o sa inainte de varf (venind pe creasta principala dinspre nord) apare indicator si marcaj. Se urmeaza destul de usor peste varf si apoi se coboara in partea dinspre sud pe o serie de grohotisuri. Aici banda rosie dispare. Incercarea de a continua creasta a fost o proasta inspiratie. Culmea este ca apare marcaj (sporadic), dar nu exista poteca. Este efectiv o jungla. Noi am razbit vreo doi kilometri pana cand campuri intregi de rugi de mure inalte cat omul ne-au barat creasta. Ne-am intors si am urmat drumul neasfaltat prin Dobraia si de la bisericuta am prins coborarea catre Motel Dumbrava pe punct albastru/rosu. 


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home