Monday, July 21, 2014

2014 07 Incercare de traversare Carpati de la Siriu la Herculane

Ziua 1

Gata de plecare - Cabana Izvorul Negru - Miercuri ora 6:00

Ajungem repede in Creasta Crasnei, Inotam la propriu prin iarba mare.

Trecem pe langa o multime de stane, unele construite chiar pe poteca. Din fericire marea majoritate a ciobanilor isi cheama cainii la ordine.

Era cat pe ce sa calc o catea cu pui. Statea ascunsa intr-o gaura. Reactia a fost pe masura, dar am scapat si de data asta.

Trecem usor peste Pasul Boncuta si intram in Ciucas. Dupa o scurta oprire de alimentare la Cabana Ciucas urcam pe caldura spre Varful Ciucas.

Pauza de odihna in Pasul Bratocei. Ioana, baza noastra mobila, ne asteapta cu masina si avem ocazia sa ne alimentam inainte de a intra in Muntii Grohotis.

Muntii Grohotis - un fel de desert cu poteci abia vizibie si marcaj sporadic. Daca ar fi fost ceata nu aveam ce cauta pe aici decat cu GPS-ul.

Vedere din Grohotis spre Baiului. Undeva pe varfurile din fata am fost atacati de cainii unui cioban care se amuza. Am scapat cu greu folosind spray-ul si betele de schi.

Trecem Pasul Predelus in Muntii Baiului. Este ora 19:00 si mai avem nitel de mers pana in Azuga. Norocul nostru cu un cioban de treaba care ne-a ajutat sa prindem o scurtatura direct prin stana lui. Ajungem in Azuga la jumatate de ora dupa miezul noptii unde ne asteapta din nou Ioana.
Ziua 2
Dupa un dus o masa si 2 ore de somn, plecam la ora 5 dimineata. Se alatura si Daniel Musat.

Dupa o urcare imposibila pe Valea Grecului iesim in Pasul "La Cleste". Vremea nu este pera buna, dar nici nu ne sperie.

Bucegii vazuti din Pasul "La Cleste"

Vf. Bucsoiul Mare. Daniel isi manifeste bucuria dupa urcarea dificila.
Brrrr.....!

Poposim scurt la Cabana Omul pentru un ceai apoi coboram repede pe Valea Gaura care Poiana Gutanul, directia Moeciu de Sus.
Poiana Gutanul. Ploua, dar nu foarte tare. Liniste si pace. Nici macar cainii de la stana nu ne latra.

Din Moeciu urcam direct in sus prin Fundata si iesim la soseau nationala unde gasim acest vechi indicator. Totusi noi vom merge prin Sirnea pe triunghi rosu.

Din Sirnea continuam prin Curmatura Groapelor spre Poiana Grind. Vremea da semne de indreptare si avem moralul ridicat.

Refugiul Grind. Este ora 19:00 si mai avem nitel de urcat pana in Creasta Pietrei Craiului. Vremea buna ne da aripi.

Vf La Om. Un indicator vechi pe care nu se poate citi nimic si mult vant cu inceput de ploaie. Ne cam ia frigul si la propriu si la figurat stiind ca ne asteapta coborarea pe Lanturi.
Corin prin burnita. Noaptea coborarea pe Lanturi cu toate stancile ude si toate complicatiile pe care le presupune acest traseu ne dau de furca. Pierdem si regasim traseul de cateva ori.  Bine macar ca adrenalina ne tine treji. Dupa multe emotii ajungem la Plaiul Foii pe la 1 noaptea. Ioana ne asteapta.
Ziua 3

Dupa dus, masa si trei ore de somn plecam pe forestier spre Rudarita.

Creasta Tamasului asa cum o stim - o enorma rana a defrisarilor cu o poteca ce se ascunde de noi.

Imediat ce intram pe Creasta Fagarasului vantul si ploaia ne lovesc cu putere, facand inaintara dificila.

Refugiul din Curmatura Bratiliei. Ne oprim sa ne incalzim si sa mancam ceva. Imbracam tot ce avem. Deja ne intrebam cat vom putea rezista in conditiile astea.

Uneori norii se dau la o parte. Vedem niste campuri absolut minunate de rhododendroni.
Curmatura Zarnei. Nesperat de frumos. Avem parte si de cateva raze de soare.

Ploaia, vantul revine. Suntem bombardati cu grindina, avem parte si de cateva fulgere ce ne forteaza sa coboram din creasta. Reusim sa pierdem traseul pentru scurt timp, dar ne revenim.

Refugiul de dupa Fereastra Mare a Sambetei. Ora 18:30. Suntem uzi pana la piele, vantul aproape ca ne tine in loc. Ne dam seama ca nu avem cum sa mai ajungem la Balea. Singura decizie este sa coboram spre Sambata si sa abandonam incercarea noastra. Muntele este acolo si ne asteapta si alte dati.

Coborarea spre Sambata. Apucam sa o  sunam pe Ioana sa ne recupereze. (Ingerul nostru pazitor in tura asta). Mai sunam si la Salvamont sa intrebam de vreme, dar nu se arata semne de imbunatatire. In final la ora 23:00 ajungem toti in Cartisoara.
Daca aveti nevoie de informatii despre traseu va ajut cu placere. Lasati un mesaj si va caut.

1 Comments:

Blogger Marius Barbu said...

Anul 2014 a fost mai ploios ca niciodata. La munte nu stiu daca au fost doua zile consecutive fara ploaie. Greu de facut trasee lungi in astfel de conditii...