Wednesday, September 3, 2014

2014 08 25 Corsica GR20 Nord

GR20 approx 180km. In rosu partea de nord, aprox 90km, cea mai grea datorita dificultatii potecii.  Initial ne doream sa parcurgem toata distanta in 3 zile dar dificultatile si varsta ne-au rezonat.
Calenzana, ora 6:00. Dupa atatea planuri si sperante, in sfarsit am ajuns la plecare.
In spate ramane marea.
Pe masura ce castigam inaltime poteca devine mai grea. Scurte pasaje de catarare ne scot din ritm.

Primul refugiu, Ortu di Piobu la 1520m. Un ceai, o cafea cativa biscuiti si mergem mai departe.
Aici caldura mare si poteca dificila, mai in spate marea albastra.
Odata ajunsi in creasta peisajul din fata ne cam sperie nitel.
Undeva jos in vale se vede acoperisul refugiului Carozzu alt1270m. Trebuie sa coboram pana la el, apoi urcam din nou in creasta pe valea urmatoare.
Traversare pe puntea suspendata Spasimata. Avem noroc ca nu este aglomeratie caci maxim doi oameni au voie simultan pe pod.
Urcam ca soparlele la aderenta pe stanca. Caldura ne impinge in jos.
Tot mai sus. Marea inca se vede in spate.
Din Bocca din Stagnu (2010m) se vede Haut Asco. Coboram pana acolo, la 1422m pentru a gasi un refugiu care nu serveste mancare. Macar ne refacem rezervele de apa.
Inapoi in creasta trecem pe langa un laculet aflat in caldarea Lavu d'Altore inainte de a ajunge in saua Bocca Tumasginesca la 2183m.
Cirque de la Solitude, laudat ca cel mai salbatic peisaj din tot GR20-ul.

Coboram cu atentie pe placi de stanca nu foarte aderenta. Cateva lanturi ne ajuta.
Si imediat ce coborarea dificila se termina, ne asteapta o urcare la fel de dificila. Nerecomandata celor cu rucsaci mari sau rau de inaltime.

Macar suntem pe lumina. Soarele la apus ne lumineaza cu blandete.
Ajungem in sfarsit la Ref Tighjettu. E ora 20:00, s-a inoptat Gasim locuri de dormit si ne hotaram sa ramanem. Avem parte si de masa. Ne intindem la vorba cu ajutorul cabanierului si un localnic. Atmosfera faina.
Dimineata la 6 plecam spre Bocca di Fogiale pe stomacul gol. In refugiu masa se serveste dupa ora 7 asa ca nu mai piedem timp.
Apa proaspata si rece.
Ref. Ciottulu a i Mori se vede in caldarea urmatoare. Vom avea parte de omleta, ceai si cafea. Dupa asta prindem aripi.
Alergam la vale catre Castel de Vergio. Este prima portiune de poteca mai usoara.
Este iar cald si ne bucuram de racoarea vantului ce ne intampina in Bocca San Petru.

Lavu di Ninu. 1760m
Ref. Manganu. 1601m. Nu serveste decat omleta si/sau carnati Corsicani. Ne multumim si cu ata. E ora 15.
Urcam spre saua Capitellu la 2225m aflata undeva intre varfurile din mijlocul pozei.
In partea cealalta peisajul ne taie respiratia. In fundul caldarii se vede Lacul Capitellu.
Nu este chiar asa usor cum pare.
Vedere spre sud.
Ref. Petra Piana 1842m. E ora 19:30. Gasim locuri de dormit si avem parte de cina cu ciorba de linte. Toata noaptea vantul va bate tare.
Dimineata norii adunati ne cam sperie. Urmeaza o portiune pe creasta.
Soarele rasare peste creasta si creeaza un spectacol de umbre pe varfurile dinspre vest.
Spre est soarele rasare peste mare. Ireal de frumos.
Intre nori si stanca.
Oi pe creasta. Stau cuminti. Nici urma de cioban, caini sau stana.
Coboram o sa, apoi urmeaza inca o urcare pana la 2020m.
In fine, coborarea spre Vizzavona.
Urmam valea raului Argnone.
Ochiurile de apa ne imbie la scaldat. Dupa doua zile si jumatate de munte cedam tentatiei.
Poza de final la intrarea in Vizzavona, unde ne asteapta Ioana, fidelul nostru asistent care ne aduce din nou in civilizatie.

6 Comments:

Anonymous veteranul1 said...

Frumos traseu! Foto foarte bune! FELICITARI!

September 6, 2014 at 8:05 AM
Blogger Florin said...

Nu ati facut mai mult pe drum din Romania pana in Corsica si inapoi fata de timpul petrecut pe munte. Sau aceasta excapada a fost o bucatica dintr-o calatorie mai lung!
Felicitari!!!

September 6, 2014 at 12:45 PM
Blogger Serban Chiurlea said...

Bucuresti-Livorno 2 zile si jumatate, Livorno-Bastia cu feribotul 4 ore. Am avut o zi de odihna, 3 zile pentru tura, o zi de revenire si apoi inapoi pana in tara doua zile si jumatate cu tot cu ferri. Cam pe fuga, dar era un plan care zacea de 10 ani in mintea mea si acum era momentul.

September 7, 2014 at 8:20 PM
Blogger kirugoro said...

Ati facut rezervare prealabila la refugii?

June 17, 2015 at 7:21 AM
Blogger Serban Chiurlea said...

Nu am facut rezervari. Stiam ca perioada aleasa nu este foarte aglomerata si nici nu stiam ritmul in care vom merge.

June 18, 2015 at 5:26 PM
Blogger kirugoro said...

Ati mers ca expresul! Am facut si eu o parte din traseu si imi dau seama ca a fost de munca.